معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: میزان وصول حقوق دولتی معادن استان در سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که بیشترین مبلغ دریافتی، مربوط به معدن طلای ساریگونی قروه است.

مهدی سیفی باغی خانی با اشاره به اینکه براساس قانون باید ۱۵ درصد حقوق دولتی پرداخت شده از سوی معدنداران به حساب خزانه به استان بازگردانده شود، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، معدن طلای ساریگونی قروه افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار موجود در حال حاضر ۱۲۹ فقره پروانه اکتشاف در استان کردستان صادر شده است، افزود: ۳۵۶ معدن پروانه دار در سطح این استان وجود دارد.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در موضوع اشتغال در معادن استان در حال حاضر ۳ هزار و ۱۳۲ نفر مشغول فعالیت هستند.

سیفی باغی خانی یادآور شد: در بحث مجوزهای معدنی گروه یک معادن ماسه، سنگ لاشه و خاک رس نزدیک به ۱۹۳ معدن دارای مجوز بهره برداری هستند.

وی با اشاره به اینکه در گروه معادن سنگ های تزیینی و نما ۳۰ مجوز فعال در استان کردستان وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۲۶ معدن طلا، منگنز و آهن در سطح کردستان فعالیت دارند که با احتساب معادن غیر فعال جمع کامل این معادن در این استان ۳۳ مورد است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه ۱۸ گونه معدنی در استان کردستان وجود دارد، اظهار کرد: از تعداد مجوزهای صادر شده ۱۹۲ مورد سنگ لاشه، ۳۰ مورد آهن، باریت ۴ مورد و مرمریت ۴۰ مورد است.

سیفی باغی خانی ادامه داد: در سال گذشته ۱۷ مورد پرونده پروانه بهره برداری و ۲۷ پرونده اکتشاف صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین معادن کردستان در شهرستان سنندج قرار دارند، گفت: در حال حاضر ۳۲ معدن فعال در سطح شهرستان سنندج وجود دارد.

 

منبع : معدن نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست