معدنکاران چهارمحال و بختیاری در یکسال اخیر ۱۴۶ میلیارد ریال حقوق دولتی پرداخت کردند.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در شورای معادن استان گفت: حقوق دولتی یا بهره مالکانه سهمی است که دولت بابت بهره‌برداری و استخراج مواد معدنی از شخص بهره‌بردار دریافت می‌نماید.

فضل ا… رحمتی افزود: معدنکاران چهارمحال و بختیاری بابت برداشت مواد معدنی از ذخایر استان در یکسال اخیر ۱۴۶ میلیارد ریال به دولت پرداخت کردند.

وی تصریح کرد: این بهره مالکانه از فعالیت ۱۳۴ معدن به دست آمده است که بخشی از آن به استان جهت اجرای طرح های عمرانی و رفاهی در شهرستان محل وقوع معدن بازگشت می شود.

رحمتی تصریح کرد: مهمترین مواد معدنی در حال استخراج از معادن چهارمحال و بختیاری شامل سنگ تزئینی، خاک نسوز، سنگ گچ، سیلیس، سنگ لاشه، مواد اولیه سیمان و سنگ آهک است.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این شورا گفت: استان از ظرفیت خوبی در حوزه معادن برخوردار است اما از این ظرفیت در راستای رونق تولید و اشتغال در استان طی سال‌های‌ گذشته به‌طور کامل بهره‌گیری نشده است و می‌طلبد این مهم در سالجاری در راس برنامه متولیان امر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در راستای رونق تولید و اشتغال از ظرفیت‌های معادن استان به‌طور کامل و حداکثری استفاده نشد اما برای این مهم باید در سالجاری متناسب با شعار سال برنامه‌محور باشیم.

هم اکنون از مجموع 152 معدن دارای پروانه بهره برداری چهارمحال و بختیاری 134 مورد فعال هستند که از این معادن 10 نوع ماده معدنی استخراج می‌شود و زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۴۹ نفر را فراهم کرده اند.

منبع: شاتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست