رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین ذخیره گاههای سنگهای تزیینی ساختمانی و نمای کشور را داراست.
به گزارش اخبار ساختمان، شهرکی در ادامه افزود: ذخایر قطعی سنگهای تزئینی و نما شامل گرانیت، مرمر، تراورتن و مرمریت یافت شده این استان 236 میلیون و 649 هزار تُن است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه بیان کرد: از جمله سنگهای ساختمانی سیستان و بلوچستان می توان به سنگهای گرانیت اشاره کرد که بیشترین ذخیره آن در جنوب و جنوب شرق استان واقع شده است.
شهرکی گفت: 28 فقره از معادن سیستان و بلوچستان مربوط به معادن سنگهای گرانیتی است و این استان به علت دارا بودن یکی از بزرگترین توده های گرانیتی کشور (باتولیت زاهدان)به طول 100 کیلومتر و عرض حدود 20 کیلومتر امکان راه اندازی صدها معدن سنگ گرانیت را دارد.
وی خاطرنشان کرد: از 60 نوع ماده معدنی در کشور 25 نوع آن در 330 معدن سیستان و بلوچستان یافت می شود.
شهرکی افزود: سیستان و بلوچستان از منظر ساختار زمین شناسی خاستگاه مناسبی برای انواع مواد معدنی است به طوری که تنوع کانی های معدنی شناسایی شده در آن نشان دهنده استعداد بالقوه در این بخش است.
وی تاکید کرد: سهم قابل توجه معادن و ذخائر معدنی در شکل گیری صنایع استان اهمیت بخش معدن را به عنوان زیر ساخت توسعه و تامین کننده مواد اولیه صنایع بزرگ و پایدار نشان می دهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۴۰۰ معدن گنجینه بزرگی از مواد معدنی است که سرمایه‌گذاران بویژه بنگاههای بزرگ اقتصادی می‌توانند با نگاه ویژه‌ای به این منطقه از ظرفیت های فراوان آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست