استاندار کردستان گفت: سهم یک درصدی معادن باید ظرف مدت ۱۰ روز پرداخت شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز گذشته در جلسه شورای معادن استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید خدمات‌دهی به صنایعی که حساب‌های آنان در استان نیست، قطع شود، اظهار داشت: اینکه معادن از استان کردستان خدمات دریافت و بهره فعالیت‌ها و حساب‌های بانکی‌شان را به استان‌های دیگر ببرند، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: این صنایع و واحدها باید حساب‌های خود را به بانک‌های استان کردستان منتقل کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه پرداخت حقوق یک درصدی سهم معادن که در قانون مصوب شده را پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: فرصت 10 روزه به صنعت، معدن و تجارت استان داده شده تا این مبالغ را واریز کند.

وی با ذکر اینکه رویکرد دولت حمایت از تولید و اشتغال و کمک به روند توسعه استان است، گفت: فعالیت معادن نباید سلامت مردم را به خطر اندازد و منجر به آلودگی آب‌های استان شود. محیط‌زیست و دانشگاه علوم پزشکی کردستان موظفند بر عملکرد فعالیت‌های این واحدها نظارت و بازرسی‌های لازم را داشته و در صورت تایید آلایندگی آب و هوا از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کنند.

وی با اشاره به تصویب تخصیص سهم 15 درصدی درآمد استان در سفر امسال رئیس‌ جمهور به استان کردستان، تحقق این امر را ضروری دانست و یادآور شد: مقرر شده سهم 15 درصدی درآمدها عودت و به حساب استان واریز شود.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست