سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از صادرات ۲.۴ میلیارد دلاری کالا از مرزهای استان در یازده ماهه امسال خبر داد.

علی اصغر عباس زاده گفت: در یازده ماهه امسال دو میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۶۳ هزار و ۴۲۵ دلار کالا به وزن شش میلیون و ۲۵۶ هزارو ۵۹۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش یک درصد و از نظر وزنی شش درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: از این میزان صادرات، گمرک پرویزخان با صادرات ۸۴۳ میلیون و ۳۴۵ هزارو ۳۱۶ دلار کالا به وزن دو میلیون و  ۲۰۹ هزارو ۹۳۳ تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، گمرک خسروی نیز با صادرات ۷۲۹ میلیون و ۸۶۴ هزارو ۶۴۱ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۸۳۹ هزارو ۵۱۷ تن و گمرک سومار با صادرات ۴۴۶ میلیون و ۹۷۸ هزارو ۸۸۷ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۱۲۳ هزارو ۹۲۴ تن در جایگاه بعدی قرار دارند.

عباس زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد.

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار یازده ماهه واردات گمرکات استان داشت و اظهار کرد: در یازده ماهه امسال ۵۴ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۶۹۷ دلار کالا به وزن ۷۷۹۷ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۲ درصد و از حیث وزن ۶۷ درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست