نشست تخصصی به منظور بررسی ابعاد مختلف طرح جامع صنعت سنگ تزئینی کشور با حضور نمایندگانی از انجمن سنگ ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در محل آن شرکت برگزار گردید.

در این نشست پیش از بررسی کلیات و جزییات طرح جامع صنعت سنگ کشور، مهندس عابدین زاده مدیر اجرایی پروژه طرح جامع صنعت سنگ در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ضمن اشاره به سابقه فی‌مابین شرکت تهیه و تولید و انجمن در سنوات گذشته از جمله همکاری در پروژه آمارگیری از واحدهای معدنی و فراوری و نقش محوری انجمن در بخش خصوصی صنعت سنگ خواستار تداوم تعاملات به ویژه در اجرای طرح جامع صنعت سنگ کشور شد.

ایشان همچنین به ضرورت و استمرار حضور نمایندگان انجمن در کمیته فنی طرح جامع تاکید نمود.

در ادامه محسن میرزایی نایب رئیس انجمن سنگ ایران ضمن تشکر از همکاری و تعامل شرکت تهیه و تولید در انجام پروژه آمارگیری صنعت سنگ بیان نمود با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود در شرکت تهیه و تولید و نقش کلیدی انجمن سنگ ایران در بخش خصوصی صنعت سنگ، سطح تعاملات فی‌مابین می‌بایست فراتر از پروژه آمارگیری باشد و در تمامی سطوح از جمله آموزش، پژوهش، فناوری، نمایشگاهی و … توسعه یابد.

میرزایی گفت: در اجرای طرح جامع باید تمام جزییات موجود در اجزای مختلف صنعت از جمله معدن، فراوری، بازرگانی، اقلام مصرفی، ماشین‌آلات مدنظر قرار گیرد تا بتوان در تدوین سند چشم‌انداز از آ‌ن‌ها بهره جست.

میرزایی تاکید کرد: با انجام و اجرای نحوه درست کسب اطلاعات در طرح جامع صنعت سنگ می‌توان به بازار صادراتی 2 میلیارد دلار دست یافت.

در این جلسه شوذب جباری عضو هیئت مدیره انجمن سنگ ایران با اشاره به جزییات پروژه آمارگیری و بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده در این پروژه بیان داشت: متاسفانه در بخش نیروهای آموزش دیده در صنعت خلا زیادی وجود دارد و با توجه به اعلام آمادگی ایمیدرو مبنی بر همکاری در اجرای پروژه‌های آموزشی، این انجمن آمادگی کامل جهت برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور اساتید داخلی و خارجی و تهیه فیلم‌های آموزشی را با همکاری شرکت تهیه و تولید دارد و این امر را در دستور کار خود قرار داده است.

ایشان همچنین عنوان نمود: یکی از ضروری‌ترین کاربردهای طرح جامع صنعت سنگ، اطلس سنگ می‌باشد که می‌بایست به چندین زبان ترجمه و جهت بهبود وضعیت صادرات و برندینگ سنگ ایرانی در بازارهای هدف مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست