ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان پاییز امسال، از 9 میلیارد دلار عبور کرد. در همین حال ارزش صدور تولیدات این بخش از مهر ماه با رشد همراه شد.

شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای فروردین تا پایان آذر، 35 میلیون و 544 هزار و 900 تن انواع محصولات معدنی و صنایع معدنی به ارزش 9 میلیارد و 98 میلیون و 500 هزار دلار صادر کردند.

به رغم کاهش قیمت‌های جهانی محصولات بخش معدن و صنایع معدنی، میزان صادرات این محصولات نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزشی تنها 2 درصد کاهش داشته اما از نظر وزنی، 5 درصد افزایش یافته است.

در ماه آذر نیز، میزان صادرات انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی با یک روند صعودی از ماه مهر، به یک میلیارد و 237 میلیون دلار رسید.(در حالی ارزش صادرات ماه مهر امسال به یک میلیارد و 38 و ماه آبان به یک میلیارد و 193 میلیون دلار رسیده بود) بیشترین میزان صادرات محصولات این بخش در سال جاری مربوط به ماه خرداد به ارزش یک میلیارد و 314 میلیون دلار است.

طی 9 ماهه امسال، 3 میلیون و 198 هزار و 300 تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش 3 میلیارد 544 میلیون و 700 هزار تن وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی 3 درصد و از نظر ارزشی 32 درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست