عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سهم ایران از بازارهای جهانی صنعت سنگ، حدود یک درصد است و باید با تقویت زیرساخت‌های جهش تولید زمینه ساز بهبود سهم کشور در بازارهای خارجی باشیم. حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» در سومین میز توسعه صادرات سنگ تزئینی کشور در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات، افزود: گسترش رایزنی‌های اقتصادی توسط وزارت امور خارجه به توسعه صادرات سنگ کمک شایانی خواهد کرد و بسیاری از مشکلات این بخش را رفع می‌کند.
وی بیان کرد: برای بخش فولاد و پتروشیمی برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است و جهش قابل توجهی به ویژه در بخش فولاد اتفاق افتاد که باید در زمینه صنعت سنگ نیز محقق شود. نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : لازمه تحقق این امر مهم هماهنگی بین بخشی و همکاری همه فعالان و مسئولان مرتبط با صنعت سنگ است. حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: قانون معدن مشکل دارد و مجلس در این زمینه ورود پیدا کرده است اما، نقش اصلی را تصویب‌نامه های دولتی بر عهده دارد.
وی اضافه کرد: تصویب قوانین مادر بر عهده مجلس است ولی آیین‌نامه ها، بخشنامه‌ها، نظام‌نامه ها و قوانینی که مربوط به حوزه اجرایی است توسط دولت وضع می‌شود و عمده مشکلات مربوط به صادرات و واردات مربوط به این بخش از آیین‌نامه ها و بخشنامه‌ها است.
عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم گفت: افرادی که مسئولیت اجرایی دارند و ادعا می‌کنند قانون مشکل دارد حتی یک جمله و یا کلمه‌ای در زمینه اصلاح مشکلات قانون به مجلس پیشنهاد نداده‌اند.حجت الاسلام سلیمی بیان کرد: دردوره گذشته موضوع ایجاد پایانه صادراتی در کنار نمایشگاه دایمی سنگ در شهر نیم‌ور مطرح شد ولی بعد از دو سال اتفاقی رخ نداد.
وی افزود: بخشی از قوانین و مقررات در حوزه صادرات مشکل دارد ولی اگر همین قوانین موجود را عملیاتی کنند، صادرات در بخش صنعت سنگ متحول می‌شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در مجلس این قانون با هدف تسهیل کسب و کار و حمایت از تولید مصوب شده که نهادهای دولتی باید حامل‌های انرژی از جمله برق، آب و گاز را تا در واحد تولیدی اجرا و تحویل دهند ولی در حوزه اجرا این قوانین عملی نمی‌شود و عمده هزینه بر دوش تولیدکنندگان است. حجت الاسلام سلیمی گفت: اگر درخصوص قوانین موجود در راستای توسعه صادرات پیشنهادی وجود داشته باشد، مجلس بصورت ویژه حمایت خواهد کرد.
وی ادامه داد: میز سنگ و گفت‌و گو در خصوص چالش‌های صنعت سنگ اقدام صحیحی بود که در نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران، محلات-نیم‌ور با حضور فعالان این حوزه و مسئولان مرتبط برگزار شد. عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم گفت: حرکت مستمر این نمایشگاه در طول ۱۳ دوره برگزاری آن، یک حرکت پیش رونده است و به توسعه صنعت سنگ در منطقه کمک شایانی می‌کند. وی تاکید کرد: ادامه این نشست میز سنگ تا قبل از تشکیل نمایشگاه آینده در تهران با حضور مسئولان کشوری مرتبط ادامه پیدا کند و در مجلس آمادگی هست که پیگیری لازم صورت بگیرد.
نشست میز توسعه صادرات سنگ در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران با حضور عضو هیات رئیسه و کمیسیون صنایع و معادن مجلس، فرماندار شهرستان محلات، رییس سازمان صمت استان مرکزی، معاون سازمان توسعه و تجارت، رئیس کانون سنگ ایران، دبیر انجمن سنگ ایران، رئیس گمرک استان مرکزی، دبیر انجمن معدنکاران استان مرکزی و بیگی رئیس اتاق بازرگانی،کشاورزی و صنایع معادن استان مرکزی در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیم ور برگزار شد.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات ۲۰ تیرماه جاری در فضایی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع با عرصه نمایشگاهی ۲۴ هزار متر به مدت چهار روز دایر شد. در این دوره از نمایشگاه بین المللی سنگ کشور بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان حوزه معدنی داخلی و خارجی در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور شهرستان محلات مشارکت دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست