رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت: مرکز اصلی ارائه آموزش‌های مهارتی و تولید مصنوعات سنگی و جواهرات کشور در قروه راه‌اندازی می‌شود.

جهانشیر امینی از راه‌اندازی مدرسه عالی مهارت سنگ و جواهر توسط دانشگاه آزاد در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این مجوز در دهمین شورای تخصصی مدارس عالی مهارت صادر و گامی بزرگ برای ایجاد اشتغالزایی و جلوگیری از خام‌فروشی محصول معادن در کردستان است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این مدرسه ایجاد شده است، گفت: پس از بازدید میدانی مدیران معاونت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان سازمان سما از شهرستان قروه و برگزاری جلسات با مسئولان این شهر، راه‌اندازی مدرسه عالی مهارت سنگ و جواهر به‌منظور آموزش تولید محصولات تزیینی سنگ و جواهر در قروه در در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه این مدرسه به عنوان مرکز اصلی برای ارائه آموزش‌های مهارتی و تولید مصنوعات سنگی و جواهرات در کشور انتخاب شده است، تصریح کرد: جلب حمایت سازمان‌هایی همانند بنیاد برکت، کمیته امداد، وزارت صمت و وزارت کار و … نیز در دستور کار این مرکز قرار گرفته و انتظار می‌رود که در این راستا همکاری‌های لازم را داشته باشند.

امینی با یادآوری اینکه حوزه معدن مهم‌ترین ظرفیت قروه استان کردستان محسوب شده و برندسازی اقلام صادراتی آن ضروری است، اذعان کرد: به جز معادن طلا؛ پوکه و مرمر، معادن کریستال و چینی نیز در این شهرستان وجود داشته و سالانه حدود 250هزار تُن به‌صورت خام‌فروشی فقط در بخش مرمر و مرمریت از قروه خارج می‌شود.

امینی اظهار کرد: در صورت فرآوری سنگ مرمر و تولید محصولات مورد نیاز بازار کار، مسیر توسعه و خلق ارزش و ثروت استان کردستان – شهرستان قروه را هموار کرده و مبنای اشتغال حداکثری را با سرمایه کم برای نیروهای جوان فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست