معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۴۳ معدن راکد در استان، از هدف گذاری برای احیاء پنج معدن راکد در سال جدید خبر داد.

رسول اسکندری با بیان اینکه ۲۲۸ پروانه بهره‌برداری معدنی در کرمانشاه صادر شده، گفت: در حال حاضر از این تعداد ۴۳ معدن غیرفعال است.

وی احیاء معادن راکد و استفاده از ظرفیت آنها را از اولویت‌های استان برشمرد و افزود: سال گذشته موفق به احیاء پنج معدن راکد در کرمانشاه شدیم که سرمایه‌گذاری آنها به نرخ امروز حدود ۶۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی آنها ۵۱ نفر بود.

به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت کرمانشاه، این معادن شامل سه معدن سنگ تزئینی در اسلام آبادغرب، یک معدن قیرطبیعی و یک معدن سنگ لاشه بوده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: برای امسال نیز بنا داریم پنج معدن غیرفعال دیگر استان را احیاء کنیم که پیگیری کارهای مربوط به آن آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر معادن غیرفعال کنونی معادن متروکه‌ای هم از قدیم در استان داریم، خاطرنشان کرد: برای مزایده مجدد این معادن و فعال کردن آنها نیز برنامه داریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه امسال برای تعیین تکلیف پنج پهنه اصلی معدنی استان داشت و اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده بتوانیم امسال مزایده این پهنه‌ها را برگزار کنیم.

اسکندری مشکل اصلی عدم مزایده این پهنه‌ها را تعارض دستگاه‌های اجرایی و مشکل در زمینه استعلامات دستگاه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: تا زمانی که این مسائل به طور کامل حل نشود، امکان مزایده این پهنه‌ها را نخواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد با تعیین تکلیف پهنه‌های معدنی، امسال شاهد صدور پروانه‌های بهره‌برداری جدید برای معادن استان باشیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته نیز سه پروانه بهره‌برداری معدنی جدید در استان صادر شد، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری این معادن ۵۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی آنها حدود ۳۰ نفر بوده است.

به گفته اسکندری، این معادن شامل سیلیس، مرمریت و دولومیت و آجر و سفال بوده است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست