رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سهم ۴۳ درصدی ماشین‌آلات از هزینه‌های معدن خبر داد و درخصوص نیاز واقعی معادن کشور به ماشین‌آلات معدنی افزود: نیاز کشور به این ماشین‌آلات حدود ۱۵ هزار دستگاه است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی طاهری در گفتگو با برنامه صف اول رسانه ملی، توانمند بودن ماشین‌آلات معدنی در بهره‌وری از معادن را بسیار موثر دانست.

وی منوط کردن اجازه واردات ماشین‌آلات به شرط خرید از تولیدکننده داخلی را راهکار مناسبی برای تامین ماشین‌آلات معادن بزرگ دانست و گفت: در این طرح، درصورت یک سفارش خرید ماشین‌آلات معدنی داخلی، صاحبان معادن مجاز خواهند بود ۵ عدد ماشین‌آلات معدنی خارجی وارد کنند.

طاهری درباره حل این مشکل در معادن کوچک مقیاس هم گفت: در معادن کوچک مقیاس، توان ما در ساخت ماشین‌آلات مطلوب است و در این بخش با توجه به سرعت و حجم تولید خوب داخلی، هرچند نیاز کمتری به ماشین‌آلات معدنی وجود دارد، اما می‌شود این طرح را اجرا کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز امیدواری کرد: تولیدکنندکان داخلی با انجام به موقع تعهدات خود، بتوانند به تدریج سهم واردات را کاهش داده و بر تولیدات خود اضافه کنند.

وی کاهش تعرفه واردات ماشین الات معدنی از ۴ به یک درصد را نیز اتفاق مثبتی دانست و افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از افزایش قیمت در ماشین‌آلات معدنی صورت گرفته است.

طاهری همچنین از کاهش مالیات‌های پرداختی تولیدکنندگان داخلی در بودجه ۱۴۰۲ هم خبر داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست