وزیر صنعت، معدن و تجارت که در جمع فعالان اقتصادی، صنعتی و معدنی استان کرمان صحبت می‌کرد، اظهار داشت: پیشنهاد تفکیک حقوق دولتی معادن بزرگ و کوچک ایده‌ای قابل تامل است که روی آن وقت می‌گذاریم.

سیدرضا فاطمی امین پس از آنکه کلنگ احداث نخستین مجتمع تولید لاستیک فوق سنگین کشور در کرمان را به زمین زد در جمع فعالان اقتصادی دیار کریمان که به بهشت معادن شهرت دارد نیز حاضر شد و به مشکلات و مسائل آنان گوش داد.

از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه نحوه محاسبه حقوق دولتی معادن و ضرورت تفاوت های آن برای معادن بزرگ و کوچک یا معادن به سود رسیده با معادنی که در ابتدای سرمایه گذاری هستند، بود که وزیر صمت در این زمینه وعده داد این پیشنهادها را بررسی کند.

فاطمی امین همچنین درباره مشکلات معادن در تهیه ماشین آلات نیز گفت: از تولید داخلی حمایت می کنیم و حمایت ما از برخی جاها نباید به تولیدات دیگر ضربه بزند.

وی افزود: حمایت از تولید را شبکه ای می بینم نه نقطه ای لذا ماشین آلاتی که ظرفیت ساخت داخل ندارند را اجازه واردات می دهیم و آنها که ساخت داخل دارند را ۵۰ درصد اجازه واردات می دهیم.

فاطمی امین یادآور شد: طی هفت ماه ابتدای امسال معادل کل سال گذشته تخصیص واردات ماشین آلات معدنی داده شده درحالی که ماشین آلات معدنی ۱۰۰ درصد رشد تولید داشتند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست