در واکنش به اظهارات وزیر صمت درخصوص راه‌اندازی شهرک سنگ‌های تزیینی در خوی با مشارکت ایدرو و بخش خصوصی اعلام کرد راه‌اندازی چنین پروژه‌ای در خوی غیراقتصادی و به دور از نگاه کارشناسی است. او می‌گوید در خصوص راه‌اندازی شهرک سنگ‌های تزیینی هیچ مشورتی با انجمن سنگ ایران و کارشناسان این صنعت صورت نگرفته است. شریفی ادامه داد: این تصمیمی است که پس از حضور وزیر صمت در آن منطقه مطرح شده و احداث چنین پروژه‌ای غیر اقتصادی و غیرکارشناسی خواهد بود.
او با بیان اینکه طبق بررسی‌هایی که داشتیم به بخش خصوصی توصیه کردیم که احداث شهرک‌های سنگ تزیینی در شهرستان خوی غیر کارشناسی است، گفت: راه‌اندازی شهرک‌ سنگ‌های تزیینی باید در مناطقی باشد که قطب سنگ تزیینی
است و باید پیش از راه‌اندازی درباره بازار تولید مصرف آن تحقیق شود.
دبیر انجمن سنگ ایران گفت: با توجه به ظرفیت ٢٠٠ میلیون متر مربعی در بخش فرآوری و تولید حداکثر ٨٠ میلیون متر مربع در سال مشکل اصلی فرآوری بازار و صادرات سنگ است.
او ادامه داد: در حال حاضر با توجه به رکود اقتصادی حداکثر نیاز بازار داخلی ٧٠ میلیون متر مربع و حدود ١٠ میلیون متر مربع هم صادرات سنگ فرآوری شده داریم. شریفی افزود: با توجه به اینکه بیش از ٦٠ درصد ظرفیت واحدهای فرآوری بلا استفاده است، احداث هر گونه واحد فرآوری جدید لطمه به واحدهای موجود است.
او ادامه داد: برای حل مشکلات واحدهای فرآوری موجود لازم است با کمک وزارت صمت، بازسازی خطوط فرسوده و نوسازی و تکمیل ماشین آلات خط فراوری، تامین نقدینگی در گردش واحدهای فرآوری، آموزش و ارتقای کیفی تولیدات، حمایت جدی از این بخش در جهت توسعه صادرات در بازارهای هدف و ایجاد انبار و نمایشگاه دائمی در بازارهای هدف و کنسرسیوم‌های قوی صادراتی اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست