رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اهتمام ویژه صورت گرفته برای شکوفایی بخش معدن این استان گفت: در همین راستا، مقدمات ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری معدنی فراهم شده که می‌تواند زمینه جهش و توسعه این بخش را ایجاد کند.

عبدالحمید سرتیپی با بیان اینکه ورود شرکت‌های توسعه‌ای برای توسعه بخش معدن استان و استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد، افزود: در این راستا ۶ تا ۷ پروژه بزرگ طرح ریزی شده که میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای آنها ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه این سرمایه‌گذاری می‌تواند مبنای توسعه استان در بخش‌های مهم اقتصادی باشد، اضافه کرد: ما به دنبال سرمایه بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی و همچنین بخش خصوصی هستیم و در این خصوص، از همه توان خود برای معرفی بخش معدن استان استفاده می‌کنیم.

سرتیپی با بیان اینکه استفاده از ماشین آلات پیشرفته از جمله مهمترین نیازهای توسعه استفاده از ظرفیت‌های معدنی است، یادآور شد: در این راستا، ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات پیشرفته وارد استان می‌شود که مجوز آن هم صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۳۴ معدن پروانه دار در استان وجود دارد و ذخایر معدنی آذربایجان غربی به یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون تُن می‌رسد، ادامه داد: از این میزان حدود یک میلیارد تُن به سنگ لاشه، سنگ آهک و سنگ‌های تزیینی اختصاص دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست