مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله سنگ کوپ مرمر ایران از طریق بندر چابهار عازم چین شد.
بهروز آقایی اظهارداشت: با ارسال نخستین محموله صادراتی سنگ کوپ مرمر ایران از طریق بندر چابهار به مقصد چین، گام دیگری در راستای رونق تجارت در این بندر راهبردی برداشته شد.
وی بیان کرد: این محموله به وزن ۹۴۲ تن در قالب ۴۳ کانتینر بود که بندر چابهار را به مقصد چین ترک کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این نخستین محموله سنگ کوپ است که پس از استافینگ به کانتینر، از طریق بندر چابهار عازم مقصد شد.
وی بیان کرد: این اتفاق خوب در ادامه موفقیت‌های چابهار در مسیر صادرات، ترانزیت و همچنین مشوق‌های جدید اعطا شده به این بندر انجام شده است.
آقایی اظهارداشت: با توجه به وجود تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تخفیفات قابل توجه در تعرفه‌های وارده بر کالا و کشتی در بندر چابهار انتظار می‌رود صادرات سنگ به عنوان یکی از کالاهای عمده پر تکرار صادراتی کشور از طریق این بندر تداوم داشته باشد و بتوان از ظرفیت استراتژیک آن برای دیگر اقلام معدنی ایران و کشورهای همسایه بهره برد.
وی بیان کرد: در گذشته صادرات کالا از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد هند محدود بود اما توانستیم از مزیت‌های بندر شهید بهشتی برای ارسال کالاهای صادراتی ایران یا ترانزیتی افغانستان به مقصد سایر کشورها مثل چین، تایلند، مالزی و دیگر بازارهای هدف استفاده کنیم.
منبع : ماین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست