در پی ثبت «سنگ تراورتن محلات» در سازمان جهانی مالکیت فکری، یکی از سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل متحد احمد شریفی، دبیر انجمن ملی سنگ ایران طی پیامی به فعالان صنعت سنگ کشور و دست‌اندرکاران این رویداد مهم تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن سنگ ایران، متن پیام احمد شریفی به این شرح است:

ثبت «سنگ تراورتن محلات» در سازمان جهانی مالکیت فکری، یکی از سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل متحد می‌تواند خبر خوب روزهای زمستانی صنعت سنگ تزئینی کشور باشد و نوید رونق این صنعت به خصوص در صادرات را در شرایط پساتحریم بدهد.
جای جای این خاک کهن، ظرفیت‌های منحصربه‌فردی برای صنعت سنگ تزئینی کشور وجود دارد که به دلیل مشکلات و موانع بر سر راه توسعه آن، تنها از حدود یک سوم آن چه در بخش استخراج و چه در بخش فرآوری بهره‌برداری می‌شود. ایران با در اختیار داشتن 10 درصد منابع سنگ تزئینی جهان، بزرگترین کشور صاحب این گونه از سنگ است و «سنگ تراورتن محلات» که مدت‌هاست بر پیشانی صنایع ساختمانی جهان می‌درخشد، تنها یکی از برندهای متنوع سنگ تراورتن و سنگ تزئینی ایران است.
انجمن سنگ ایران این رویداد مهم را پیش و بیش از همه نتیجه سال‌ها تلاش صنعتگران و تجار صبور عرصه سنگ برای شناساندن یکی از سنگ‌های مرغوب کشور در جهان می‌داند و ضمن تبریک به همه فعالان این صنعت و همچنین دست‌اندرکاران ثبت جهانی «سنگ تراورتن محلات»، آن را یک یادآوری جدی برای لزوم توجه هر چه بیشتر از سوی همه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان به خصوص در بخش دولتی به ظرفیت‌های مهم این صنعت می‌داند.
هماهنگی و انسجام مدیران و مسئولین سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی و فرمانداری محترم محلات و شرکت نمایشگاهی یکتا سنگ در انجام این امر مهم ستودنی و قابل تقدیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست