زنجیره تأمین رقابتی صنعت سنگ های ترئینی

هدف اصلی این پژوهش ارائه مدلی برای طراحی زنجیره تأمین سنگ های تزئینی در شرایط رقابتی و بادرنظر گرفتن ریسک های اختلال می باشد. سنگ تزئینی، سنگی است طبیعی که در اندازه مشخص انتخاب، تراش و یا برش خورده باشد.

 چکیده مقاله:

هدف اصلی این پژوهش ارائه مدلی برای طراحی زنجیره تأمین سنگ های تزئینی در شرایط رقابتی و بادرنظر گرفتن ریسک های اختلال می باشد. سنگ تزئینی، سنگی است طبیعی که در اندازه مشخص انتخاب، تراش و یا برش خورده باشد. به معنای وسیع کلمه، اصطلاح سنگ تزئینی شامل سنگ ها در هر شکل می باشند که به طور مستقیم و پس از برش، سائیده شدن و صیقل کاری در نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها به کار می روند. ابزار اصلی مورد استفاده در این پژوهش، استفاده از برنامه ریزی ریاضی و تئوری بازی ها می باشد که اغلب در مدلسازی مدل های رقابتی از بازی نش و استکلبرگ استفاده می گردد. همچنین هدف در مدلسازی این مسئله مقابله با ریسک های احتمالی اختلال و درنظر گرفتن شرایط رقابتی بازار می باشد. از ویزگی های این پژوهش می توان به تصمیم گیری استراتژیک برای زنجیره تأمین سنگ اشاره کرد. علاوه بر این به علت درنظر گرفتن رقابت و اختلال، نتایج حاصل از این تصمیمات در دنیای واقعی دارای کارایی مناسبی می باشد و نیاز واقعی بازار کنونی را درنظر گرفته است. همچنین درنظر گرفتن پارامترهای غیرقطعی که باعث انعطاف مدل می شوند از دیگر مزایای این طرح می باشد.

نویسندگان

 میرسامان پیشوایی – استادیار دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، ایران
  میلاد یاری – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، ایران

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای دسترسی به متن کامل این مقاله می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.civilica.com/Paper-MANAGTOOLS02-MANAGTOOLS02_449.html
کد COI مقاله: MANAGTOOLS02_449