پارلمان مصر تعرفه گمرکی جدید 20 درصدی برای واردات محصولات ساخته شده از مرمر را تصویب نمود. این در حالی است که تعرفه گمرکی برای واردات سنگ مرمر خام همان 2 درصد باقی ماند.
مجلس نمایندگان مصر با هدف افزایش بهره‌وری و تجارت داخلی، فرمان ریاست جمهوری را برای تغییر تعرفه‌های گمرکی بر برخی کالاهای وارداتی تصویب کرد.
به گفته فخری الفقی، رئیس کمیسیون بودجه مجلس، تغییر تعرفه ها در برخی مواقع نشان دهنده تحولات اقتصادی در سطح بین‌المللی و داخلی است.
وی ادامه داد: در حقیقت وضع تعرفه های گمرکی ابزاری است که در جهت ایجاد تعادل بین فعال سازی و ارتقاء بخش تولیدی و تجارت داخلی و خارجی و تضمین کیفیت کالاهای وارداتی استفاده می شود.
گفتگوی های صورت گرفته فی مابین شرکت های فعال در زمینه سنگ مرمر در مصر و وزارت دارایی زمینه ساز فرآیند تغییر در تعرفه های گمرکی محسوب می شود.
وی بیان داشت در نتیجه دبیرخانه فنی شورای عالی تعرفه‌های گمرکی وزارت دارایی و نمایندگان دو وزارتخانه صنعت و تجارت بسته پیشنهادی این شرکت‌ها را بررسی و تغییرات جدید را ارائه نمودند.
الفقی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از وضع تعرفه های جدید تشویق صنایع داخلی و ایجاد درآمد بیشتر برای بودجه دولتی است.
وی همچنین تاکید کرد که «تغییر در تعرفه‌ها و سیستم‌های گمرکی باید براساس مسائل روز اقتصادی باشد و به بهبود فضای سرمایه گذاری در مصر کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست