معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معادن راکد پس از سلب صلاحیت به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود، گفت: حدود ۴۳ معدن نیز غیرفعال هستند.

مهرداد قاسمی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۵۵ معدن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۲ معدن فعال و حدود ۴۳ معدن نیز غیرفعال هستند، معادن فعال استان در مجموع برای ۹۰۰ نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معادن راکد پس از سلب صلاحیت به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود، گفت: برای سلب صلاحیت برخی معادن در شورای معادن استان تصمیم‌گیری می‌شود و تصمیم‌گیری در خصوص برخی معادن توسط شورای معادن کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه معدن راکد سنگ لاشه توسط شورای معادن استان سلب صلاحیت شد، افزود: پرونده سلب صلاحیت هفت معدن سنگ تزئینی به وزارت صمت ارسال شده است و سپس این معادن برای واگذاری مجدد به سرمایه‌گذار به مزایده گذاشته می‌شود.

قاسمی تاکید کرد: واگذاری معادن به سرمایه‌گذاران طبق قوانین خاص انجام می‌شود، سرمایه‌گذار باید دارای اهلیت، توان مالی و تخصص در این حوزه باشد، همچنین گواهی فنی را برای اداره معدن از وزارت صمت دریافت کرده باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست