حیدری گفت: وقتی دیدیم که چینی ها سنگ مرمر خام ما را به شمش استوانه نیمه فراوری شده تبدیل می کنند و سپس به ما می‌فروشند، زنگ اقتصاد مقاومتی در ذهن ما به صدا درآمد.
احد حیدری تولید کننده مصنوعات سنگی در استان کردستان در تشریح فعالیت‌های این شرکت، اظهار کرد: از سال ۹۲ این کارخانه را افتتاح و در چرخه تولید قرار دادیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین کارگاه تولید مصنوعات مرمردر کشور هستیم، با انتقاد از حرکت معادن منطقه در مسیر خام‌فروشی گفت: شهر سیریش آباد کردستان؛ کانون اصلی تولید مصنوعات مرمر بوده و تولید سالانه مصنوعات مرمر در کارگاه ما به ۵۰ میلیارد ریال هم می رسد.

این تولید کننده مصنوعات سنگی در استان کردستان ادامه داد: ابتدا کار صادرات سنگ مرمر خام را به کشور چین داشتیم، وقتی دیدیم آن‌ها سنگ مرمرخام ما را به شمش استوانه نیمه فراوری شده تبدیل و حتی به ما می‌فروشند، زنگ اقتصاد مقاومتی در ذهن ما به صدا درآمد که چند دستگاه شمش مرمر را از کشور چین وارد کردیم.

حیدری ادامه داد: بخش عمده نیاز ما به مواد اولیه در بحث و ضایعات دور ریز معادن است، متأسفانه به دلیل وجود رقابت ناسالم تولید شمش استوانه‌زنی کاهش یافته است.

این تولید کننده مصنوعات سنگی در استان کردستان اضافه کرد: قطعات لوستر، کاسه، روشوری، میوه خوری و سایر مصنوعات ظروف مرمر را تولید می‌کنیم و سالانه ۵۰ میلیارد ریال تولید مصنوعات مرمر داریم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در مسیر تولید با مشکلاتی مانند عدم حمایت معادن منطقه مواجه هستیم چراکه نیاز ما در تولید مصنوعات مرمر به میزان دور ریز معادن است و متأسفانه معادن منطقه به منظور در اختیار قرار دادن دور ریز خود به ما همکاری و تعامل لازم را ندارند.

حیدری با تأکید بر اینکه معادن منطقه به دنبال خام فروشی هستند، تصریح کرد: برخی ها توجهی به حمایت از چرخه تولید مصنوعات مرمر ندارند و این موضوع به یک معضل تبدیل شده است.

این تولید کننده مصنوعات سنگی در استان کردستان اظهار داشت: در ۶ نمایشگاه بین‌المللی محصولات را در بخش مصنوعات سنگ مرمر به معرض نمایش گذاشتیم و برای ادامه چرخه تولید نیاز به حمایت داریم.

منبع : ماین نیوز

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام ، اوقات همگی همکاران پرتلاش بخیر و سلامتی باشد، یک سوال دارم، این ماین نیوز مال انجمن سنگ است که فقط مطالبش در اینجا قرار می گیرد، بابا رسانه های رسمی هم داریم مثل ایسنا، فارس، مهر، تسنیم، ایرنا، ایلنا ووو قدری به روزنامه ها هم توجه کنید ، بعضی ها حرف های بدرد بخوری دارند، فکر کنم این ماین نیوز دوست و رفیقی ، کسی ، آشنایی چیزی در انجمن داره، حتما چند صدایی خیلی بهتره تا اینکه
    فقط از یک جا خبر بگیریم.

    پاسخ
    • Ms Yazdani
      info@stoneassociation.ir
      9 خرداد 1402 7:42 ق.ظ

      سلام روز بخیر
      با تشکر از همراهی شما با انجمن سنگ ایران
      خبرگزاری ماین نیوز مربوط به انجمن سنگ ایران نمی شود و خبرگزاری های معدنی فراوانی در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت دارند که انجمن سنگ ایران نیز اخبار مربوط به حوزه معادن و صنایع معدنی را از خبرگزاری های مختلف دریافت و اطلاع رسانی می نماید.
      در وب سایت انجمن اگر ملاحظه بفرمائید از سایر خبرگزاری ها اخبار قابل دسترسی است ولی ماین نیوز در اکثر مواقع اخبار حوزه معدنی و صنایع معدنی را از سایر خبرگزاری ها زودتر منتشر می کند.

      پاسخ
      • Ms Yazdani
        info@stoneassociation.ir
        9 خرداد 1402 7:45 ق.ظ

        سلام روز بخیر
        ضمن تشکر از شما بابت همراهی با انجمن سنگ ایران
        هدف ما تنها اطلاع رسانی اخبار حوزه معدن و صنایع معدنی است که قطعا بسیاری از اخبار از بخش دولتی دریافت و اطلاع رسانی می شود و انجمن نیز اخبار بخش دولتی و خصوصی را اطلاع رسانی می نماید.
        مثلا اخباری که مربوط به معاونت معدنی وزارت صمت یا ایمیدرو و سایرسازمان های وابسته به وزارت صمت که بنحوی با زنجیره ارزش صنعت سنگ کشور در ارتباط هستند می بایست به اطلاع دست اندرکاران این صنعت رسانده شود.
        قطعا نظر شما قابل احترام است و به بخش مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست