بهرام شکوری رئیس انجمن سنگ ایران و نایبرئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ژاپن، در کنفرانس ملی بازاریابی در عصر هوش مصنوعی که به همت اتاق مشترک ایران و ژاپن و با حضور کانا ساتو، رئیس بخش اقتصادی سفارت ژاپن و صباح زنگنه مشاور وزیر امور خارجه و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد، گفت: هوش مصنوعی توانسته است شیوهٔ تعامل شرکتها با مشتریان، طراحی محصولات، تبلیغات، و حتی قیمتگذاری را دگرگون کند. دیگر بازاریابی فقط هنر فروش نیست؛ بلکه علم شناخت دقیق ذهن و رفتار انسان با استفاده از دادههاست.
وی ادامه داد بیش از ۳۸ درصد از تصمیمات بازاریابی جهانی اکنون با کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی اتخاذ میشود و این سهم تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۶۰ درصد خواهد رسید.
تحلیل کلاندادهها میتواند به صادرکنندگان ما کمک کند تا رفتار مصرفکننده در کشورهای هدف را دقیقتر بشناسند، محتوای تبلیغاتی متناسب با فرهنگ محلی طراحی کنند و حتی پیشبینی کنند که در چه فصولی، چه نوع محصولی بیشترین تقاضا را خواهد داشت
پیشنهاد میدهم در آینده نزدیک، مرکزی برای نوآوری مشترک در حوزه بازاریابی هوشمند و تجارت دیجیتال ایجاد شود تا شرکتهای دو کشور در پروژههای واقعی و آزمایشی همکاری کنند