مهدی حمیدی درخصوص اقدامات انجام شده در بحث فعال سازی معادن افزود: معادن غیرفعالی که بهره بردار دارند ، امسال عارضه یابی می شوند و درتلاش هستیم مواردی از جمله تامین ماشین آلات ، معارضان و بحث کمیته تعامل را حل کنیم .

وی گفت : معادن فاقد بهره بردار که در اختیار وزارت صمت است ، سال گذشته در دو نوبت به مزایده گذاشته شد و اکنون در مرحله بازگشایی پاکت هاست .

به گفته سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت تا پایان تابستان 1402 همهء 12 هزار معدنِ دراختیار وزارت صمت ، ازطریق مزایده عمومی به متقاضیان واگذار می شود.

وی همچنین از رعایت ماده 83 آئین نامه اجرای قانون معادن برای نخستین بار خبر داد و افزود : طبق این آئین نامه اگر محدوده و معادنی 2 بار در مزایده مطرح شود و فاقد متقاضی باشد ، این موارد نیز در پایگاه اینترنتی وزارت صمت اعلام می شود و علاقمندان به سرمایه گذاری در این حوزه می توانند برای ثبت درخواست فعالسازی این محدوده ها و معادن اقدام کنند.

حمیدی در ادامه گفت : سال گذشته فعالسازی معادن در دو مقوله احیا و واگذاری انجام شد و حدود هزار معدن از طریق مزایده به متقاضیان واگذار شد.

به گفته وی ؛ حقوق دولتی برای نخستین بار به صورت الکتریکی محاسبه و برای همه معادن ابلاغ شد که درپی آن همه مطالبات دولت وصول شد.

سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین درخصوص اعلام ضرایب حقوق دولتی در سال 1402 نیز اعلام کرد: امسال حقوق قطعی 1401 را داریم که براساس رای شورای عالی معادن، همان ضرایب 1401 محاسبه می شود و این شورا تصمیم دارد، خردادماه موضوع ضرایب حقوق دولتی در سال 1402 را اعلام کند.

 

منبع : ماین نیوز

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام ، لطفا صفحه انجمن سنگ رو تبدیل به صفحه وزارتخانه صمت نکنید، آقایون دولتی به اندازه کافی تریبون و رسانه در اختیار دارند، این یک جا را به معدنکار واگذار کنید برای طرح مشکلات و گرفتاری های خودش ، می دونم گوش شنوایی نیست و الا تاکنون صنعت سنگ خیلی پیشرفت کرده بود، نمی دونم چرا در ایران همه دنبال اختراع چرخ هستن، بابا به پیر به پیغمبر چرخ سالیان پیش اختراع شده رفته پی کارش ، امروز باید تدبیر کرد که این چرخ چطور کارایی بیشتری داشته باشد، سرعت گردش در مسیر پیشرفت کشور داشته باشد.
    لطفا اینجا را تریبون حرف های صریح و پیشنهادهای کاربردی دست اندرکاران بخش خصوصی واقعی قرار دهید ، اینقدر به دولتی ها همه امور را پیشکش نکنید.

    پاسخ
    • سلام
      با سپاس از توجه شما ،لطفا پیشنهادات کاربردی و صحبتهای صریح و مشکلات خود را برای انجمن ارسال بفرمایید استقبال می کنیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست