زیبا یزدانی، دبیر انجمن سنگ ایران، در برنامه تجارتخانه:
سنگ ایران با برند کشورهای دیگر صادر میشود
🔹سنگ ایران به نام یک برند کشور دیگر وارد بازار میشود و در آن بازار مصرف میشود.
🔹این یک مسئله سود کوتاهمدت است؛ در کوتاهمدت، تاجران ما سهمی از این سود خواهند داشت. اما مسئله اصلی، سود بلندمدت و نگاه کشوری و هویتی است.
🔹اگر سنگهای ایرانی به نام خود ایران و با هویت ایرانی مطرح شوند، مسلماً ارزش افزوده طولانیمدت بیشتری برای صنعت سنگ ایران خواهد داشت.
🔹این امر باعث میشود که بازار جهانی به دنبال سنگهای ایرانی دیگر و پترنهای متنوعتر بیاید و اصالت و هویتی به محصولات ایرانی بدهد.
🔹متاسفانه، وقتی بازار با بداخلاقی پیش میرود، همه ما میدانیم که تجارت مثل مبارزه است. مبارزه نیاز به تفکر، برنامهریزی و استراتژی دارد.| تجارتنیوز
راههای ارتباطی با انجمن سنگ ایران: